dagarna bara springer iväg!

jag måste bara få berätta något som hände mig idag.
efter frottémötet cyklade jag till Ica för att hämta mitt h&m-paket. påvägen dit åker jag förbi niklas fotbolls-kompisar som frågar mig, samtidigt som jag cyklar, om jag vill köpa en majblomma. och hastig som jag är så skrattar jag och säger "nej tack." väl inne på Ica så kom jag och tänka på mig själv när jag var mindre. dem som sålde majblomemr var runt 12/13 och jag minns själv hur vi försökte alla möjliga grejer. jultidningar, kakor, julkort, pandasaker och vattendroppar. och man blev alltid lika sur någon sa nej och lika besviken när man knappt sålt några. så jag cyklade tillbaka och frågade hur mycket dem skulle ha för en. köpte den dyraste för femtiokronor till en gammal klasskompis lillasyster, Emma. hon blev super glad när jag köpt den dyraste lilla majblomman och jag kunde inte låta bli att le hela vägen av cykelresan hem. jag skulle endå bara ha köpt något ynka för dem där femtio kronorna. en hårklämma eller kanske lite fika. här ger jag pengar till både Emmas klasskassa och till forskning kring barns hälsa. det här gjorde verkligen min dag.

heh. så idag har jag alltså gått i skolan till två för att sedan designa FRÄSCHT (som vi nu heter) nere på frotté. sen upp till Ica för att hämta paketet, iväg till skolan med pappa för att lämna loppisgrejer. och nu är jag här.
ska ringa paulina strax och fråg aom vi ska ta oss en moppetur. :)

vi hörs!
och bilder på shopping kommer snart....
/ linda

JUST DET: du som frågade när londonresan blir av så lyfter jag&mamma den 4 juni :) WIIIEE


Kommentarer

Lämna gärna en kommentar

Du heter:
Komma ihåg dig?

E-postadress: (skyddad)

Har du en egen blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0