att kunna öppna sig

att kunna göra det. öppna sig och berätta det man känner och tänker framför någon, är jätte svårt. det är det för mig i alla fall. det är så lätt med mina närmaste tjejkompisar men när det kommer till andra. när det gäller att säga någonting man inte vill säga eller någonting man själv inte förstår, är svårt. jag får nämligen inte ut det. det värsta är att allt det som jag vill säga bara skriker där inne i huvudet men när jag öppnar munnen och släpper ut luft blir det inte mer än ett vanligt andetag. ska det verkligen vara så svårt? det är bara att titta i alla filmer, nu kanske man inte ska jämnföra med det men endå. de bara säger rakt ut vad de vill ha sagt och för det mesta löser sig allting. varför ska det vara så jävla svårt för oss andra och speciellt mig? jag kan till exempel vara påväg hem från en kompis en sen natt och verkligen gå där på gatan och prata högt för mig själv vad jag vill ha sagt. men att väl stå framför den man vill öppna sig för och bara släppa ut allt går inte. det är som en spärr som kräver ett lösenord jag inte har. de flesta säger att man inte ska tänka eller oroa sig så mycket över det hela och bara släppa ut det man vill ha sagt. men hur kan man inte tänka? ett stort jävla frågetecken är vad det är. precis som att gråta. jag kan verkligen intala mig själv att inte gråta i vissa stunder men när den stunden sedan är över kommer allting på en och samma gång. jag får panik och gör saker jag inte tänker på att jag gör. och jag vet inte om det bara är för mig eller är det så för er alla andra? att öppna sig, är det lätt? något som däremot är lätt är att skriva ett 20 sidor långt sms och öppna sig eller bara skriva ner det på en konversation i msn. det är lätt. troligen är det så för att man inte behöver möta reaktionen av den andra. bara se ett par ord på en skärm utan att se ansiktsutrycket bakom dem. men jag vill verkligen kunna öppna mig, kunna säga det jag vill ha sagt. och jag tror att för mig finns det en spärr med ett lösenord jag inte kan. men när någonting gått riktigt snett eller någonting är riktigt illa då kommer jag kunna lösenordet, jag kommer kunna det.

/ linda

Kommentarer

Lämna gärna en kommentar

Du heter:
Komma ihåg dig?

E-postadress: (skyddad)

Har du en egen blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0