sämst betyg i hela nyköping

att långbergsskolan har ett ryckte som inte är det bästa om sig är väl ingen nyhet. ingen skola är väl perfekt liksom. men att sörmlands nyheter ska komma till skolan och intervjuva rektorn om varför våran skolas nior har sämst betyg i hela nyköping och varför skolan är så dålig där går väl gränsen. är det sådant man vill sitta och läsa om på morgonen? i alla fall ville rektorn ha mig och alice med i intervjun så vi blev smått intervjuvade och fotade tillsammans med, av en slump, gonzalo & tobias. förra gången som jag var med i sn, om friends på våran skola, omformulerade reportern våra svar. t.ex skrev hon att sadek sa: "utan friends på våran skola skulle omgivningen vara mycket mer kaotisk och inte lika harmonisk som nu". sadek sa att han inte ens visste vad harmonisk betyder efter att intervjun hamnat i tidningen. sedan fick reportern hela intervjun att låta som om vi satt och sa att vi var så jävla bra och utan oss skulle skolan kollappsa. nej fyfan. alltså jag blir galen och jag är nästan säker på att det kommer stå något sånthär i tidningen senare i veckan:

"jag tycker att gripen har mycket bättre lärare än tessin och att lokalerna är mycket fräschare än på tessin. fast gripen har inget av de linjerna jag vill gå så därför får det väl bli tessin endå" säger Linda Gotowiec 9c.

att jag sa att jag aldrig ens satt min fot på gripen kommer självklart inte stå med. sedan kommer bilden säkert visa ett fint tandkort över alla mina små tänder. åh.




det blev lite argsint det dära. men jag blir irriterad. i alla fall har dagen gått väldigt snabbt och jag slutade halv 3. ska nog ta och ringa paulina som ska komma hit och titta på SATC med mig. vi är inne på 4 säsongen tror jag och det har gått väldigt långsamt nu när skolan dragit igång så vi tar igen idag :)
igår var jag och pålan på aerobics på friskis och det kan jag verkligen rekomendera. så jävla svettig som jag blev har ag inte blivit påv väldigt länge! det var skit kul, bra musik och grym ledare. så nu vet ni vart ni kommer hitta mig följande måndagar 18.00. fick även mitt WW1-prov tillbaka igår och ett G blev det ju. andra fick ju MVG, karoline, och det grattar vi henne för! :) <3

NU: ringa paulina
/ linda

Kommentarer

Lämna gärna en kommentar

Du heter:
Komma ihåg dig?

E-postadress: (skyddad)

Har du en egen blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0