just like a eskimå

(hade egentligen tänk och slänga in en liten bild på en blöt eskimå men google sa nej)
mamma och jag var alltså på friskis, och jag måste säga att jag är väldigt förvånad över hur duktig min lilla mamma var. kanske inte lika gryyym som aerobics-drottningen-her-self (jag) men tillräckligt för att göra mig imponerad.
vi cyklade. och ni nyköpingsbor kan ju sticka näsan utanför fönstret och se SNÖFLINGOR STORA SOM ELEFANTER dala ner från himmelen. jag som hoppades på våår. och det är här eskimån kommer in. jag ser nämligen ut som en eskimå just nu och även nyss när jag cyklade hem. mjukisar, tjocktröja, luva på huvudet, jacka, vantar, halsduk virad 1000varv och mina sneakers. ni kan jag tänka mig i den snygga outfiten, svettig från passet och så snö i en blandning med regn och blås + min kronan-cykel utan växlar...... ohyes eskimåååå

och nu sitter jag här. blöt, luktande, svettig och kall. en dusch blir det nog nu tror jag.
vi höreees!
/ linda

Kommentarer

Lämna gärna en kommentar

Du heter:
Komma ihåg dig?

E-postadress: (skyddad)

Har du en egen blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0