HEJHEJHEJ!

jag är tillbaka!
jag hoppas inte ni saknat mig alltför mycket (a), för mig blev iallafall det mycket saknande.
tunisien var helt underbart, solen sken verkligen varje dag (utom onsdag som förövrigt var pappas födelsedag) och vi låg bara vi stranden dagarna i ända. nästan iaf. det blev liksom som ett schema på det vi gjorde varje dag.

8.30 
- Frukost
Hotellet vi bodde på var helt okej, lite galen personal men i det stora hela var dte helt okej.
vi åt ingen buffé frukost eftersom min bror är så petig när det gäller mat så vi köpte eget.

9.30 
- Stranden

På stranden fanns det en liten mini bar där Rahmi och hans Baba jobbade. Rahmi var helt galet jobbig och tjantade på knakig engelska hela tiden om " Keys " och jag fattade verkligen inte vad han pratade om.
" so you give keys to me later?"
" can i have my keys?"
jag fattade verkligen noll, vilka nycklar snackade han om ?
det var inte förns sista kvällen innan det var dags att sussa som jag kom på vad det var han vill ha.
kiss 

14.30
- Poolen
vi blev rätt trötta på alla försäljare på stranden som skulle ha 30 dinar (150kr) för en klase vindruvor eller 40 dinar
(200kr) för ett trä-pärl-armband. det värsta var att man inte kunde pruta heller, dem gav sig liksom aldrig. så vi drog oss ofta till poolen där jag lärde min bror stå på händer i vattnet och försökte lära mamma att simma på djupt vatten.

17.30 
- City
Efter poolen var det upp till rummet och duscha för att sedan in till stan vilket var skit jobbigt. vi gick oftast runt lite i stan eller satt på stranden innan vi letade restaurang.

18.15
- Middag
I våran familj uppstår ofta " jag vill det, men inte han" situationer. så vi bestämmde ett välja-restaurang-schema.
onsdag: pappa
torsdag: niklas
fredag: jag
lördag: mamma
det gick faktiskt riktigt bra och maten var himmelsk.

19.30
- Coctail-baren
Samma varje dag. Canari hette den och dem bjöd på sjunkt goda juicer och glass!

20.15
- Handla inför morgon dagen


21.00
- Taxi hem

pappa ville att vi skulle gå hem men alla vi andra protesterade.

resan var  verkligen helt underbar. det blev massor med bilder men dem lägger jag in senare när jag har mer tid.
idag ska jag spendera tid med paulina, när hon duschat klart vill säga.

kraaaaaaaam
/ linda

Kommentarer

Lämna gärna en kommentar

Du heter:
Komma ihåg dig?

E-postadress: (skyddad)

Har du en egen blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0