trista dagar


när jag & sadek praoade på hellmans i höstas

här hemma i nypan är vädret kasst. det regnar i princip varannan minut vilket inte alls är uppiggande eller kul..
i går var jag nere på stan med paulina efter det att karoline & hon sovit över hos mig. hittade lite smått för min hundring så det dyker upp senare idag + det inhandlade från i onsdags och + det jag shoppat i polen. mycket shopping alltså :)

idag är det jobb som gäller mellan klockan 11 och 16. en av dem värsta grejerna med hellmans är när dagen är slut. det vet man nämligen aldrig! vi stänger självklart en viss tid, men innan vi får gå därifrån beror helt på hur mycket vi hunnit med. är läsken uppställd, kassan räknad, moppade golv, disken rengjord, ingen smutsig disk kvar, pluppade dörrar, soppade golv, rengjorda bord, låsta dörrar, avstängda vattenkranar och toan rengjord? jag hatar ovissheten om NÄR MAN FÅR GÅ HEM! det kan vara klockan 16 för att allt gick så snabbt just den dagen eller det kan vara klockan halv 6 för att det var så mycket folk och vi hann inte göra någonting under dagen förutom att servera och diska... hatar't.

vi hörs efter klockan 16!
/ linda


Kommentarer

Lämna gärna en kommentar

Du heter:
Komma ihåg dig?

E-postadress: (skyddad)

Har du en egen blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0