1 gram hit eller dit

vaknade vid kvart i nio. klockan halv 10 får jag ett samtal från Håkan som ville att jag skulle jobba, VISST!
på med kläder och hoppade över frukosten , väl på hellmans åt jag och Ida frukost. eftersom regnet vräkte ner var det folktomt hela förmiddagen fram till lunch så jag och tjejorna hängde i köket. vid tolv kom en folkstorm som skulle käka lunch så då blev det rusch. klockan halv 2 var det folktomt i cafét igen så Ida lärde mig att göra Latte & hur man gör en foccacia :)
fick även göra chokladbollar och inte är det små satser dem gör, 1200gram smör och typ 6 liter havregryn :|
sen skulle varje chokladboll väga 75 gram. fick bara till 11 st av 150 chokladbollar att hamna på prick 75 , resten fick ett gram hit eller dit.

duktigt som jag är lärde jag mig allt jätte snabbt, så nu har jag svart bälte i latte-fix och kockkunskaper som Ida så fint sa.
iaf så var det skit lungt resten av dagen, och det var helt okej att jobba på en slappsöndag.
imorgon är det ju prao , så då blir det hellmans igen. men nu är ju sadek med så det kommer bli suuuper !

kraaam
/LINDA


Kommentarer

Lämna gärna en kommentar

Du heter:
Komma ihåg dig?

E-postadress: (skyddad)

Har du en egen blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0