Linda testar: YOGA




Yoga på friskis&svettis 15.45

Måste säga att det var en upplevelse. det var en såndär pinsamt lugn stämmning i rummet vilket fick mig fnittrig under hela yogan men jag försökte hålla mig så gott jag kunde. det var väldigt underliga övningar som hade namn som Hunden, Katten, Kobran, Soldansen, Böneställning och Barnet. det var rätt skönt i början eftersom det börjades med lugna och mer strechande övningar. sedan när hon drog igång med det mer akrobatiska sa min rygg NEJ! man skulle ligga och sniffa sig själv mellan benen och ha tårna i golvet och händerna åt ett helt annat håll. det var helt sjuka rörelser som hon kallade enkla. nej det knakade och brakade i min rygg och så blev jag illamående av allt kontrollerande andningsmönster.

Så + & - nu då:
+ man blir töjd i kroppen
+ det är avslappnande
+ man känner sig tom och på nytt född (?)
+ det är skönt
- ryggen tål inte allt
- knäna sprängs typ
- man blir fnittrig och skrattar högt åt alla konstiga rörelser

Men jag tycker att har man inte provat yoga är det dags att ta sig iväg på ett pass. det är ju väldigt olika från person till person om hur kroppen reagerar och hur mycket man klarar av, eller som ledaren sa "om eran kropp tillåter".
Betyg:
3 / 5

/ linda

Kommentarer

Lämna gärna en kommentar

Du heter:
Komma ihåg dig?

E-postadress: (skyddad)

Har du en egen blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0