några kalorier för mycket......

rulltårta, munkar, fruktsallad och chokladpraliner. allt det bjöd mamma på nu när det vara kalas med farmor&faster. känner att det kanske blev en aning för mycket vaniljsås till fruktsalladen och en aning för många praliner men vafan. jag och karro pratade om precis det här om dagarna. karro hade läst ett skit bra inlägg hos blondinbella, tänkte lägga upp ett utdrag från det men jag lyckas inte hitta det. i alla fall så handlade de just om att äta snacks och godis. om att man inte blev smällfet av en lite chokladpralin eller en påse chips. visst behöver man inte äta en chipspåse, två stora coca cola och en hamburgare varje dag men man ska inte gå runt och säga: "jag kan inte äta det , ni vet ju hur jag ser ut?" "jag har förbud, sorry" och så vidare. och även om jag unnar sig lite, som jag gjorde idag, så tar jag faktiskt hand om mig på andra sätt. jag tränar ibland, har kul för det mesta, äter hyffsat "Nyttigt" och lever livet. utan att tänka på om jag äter godis idag eller imorgon. så jag har inte ett dugg dåligt smvete för att det kanske blev lite mycket kalorier idag!


just nu går jag runt i mina vita converse för att mjuka upp dem lite. ååh jag älskar dem. faster&farmor har precis åkt hem och jag har ingen aning om vad jag ska göra nu. får väl ta och hitta på något.
kram
/ linda

Kommentarer

Lämna gärna en kommentar

Du heter:
Komma ihåg dig?

E-postadress: (skyddad)

Har du en egen blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0