något alla är värda

benen upp på skrivbordet, tangentbordet i knät och bra musik i öronen. nu kör vi
true love will find you in the end.
jaha. så man ska behöva vänta en evighet? hitta massor med fina männiksor på vägen dit, bli hjärtkrossad, gråta floder inne på en toalett i onyktert tillstånd, ligga i sängen hela dagen och bara dö. koppla bort allting. ska man behöva göra det i väntan? fuck it
i skolan fick vi en uppgift att svara på;
Äkta, sann kärlek - finns den?
vad fan vet jag.
jo. jag vet att kärlek finns. äkta kärlek finns.
när man ser hur han rör sig genom folkmassan mot dig, leendet på läpparna, glädjen i hans blick. hur han kommer fram och bara håller om dig. håller dig hårt. luktar i ditt hår. du vänder dig upp, upp med ansiktet mot honom som är en aning längre än dig. han ler. så som bara han kan. pussar dig på pannan. tar sedan din hand och går tillbaka till folkmassan med din hand i sin.
ni ligger i din säng. du är glad över att han ligger där bara för att du vet att han lämnar en doft i din säng när han sedan går. ni skrattar åt något knäppt som bara ni förstår. han pillar i ditt hår. pussar dig på pannan, näsan, munnen. ett leende och så brottar han ner dig och kittlar dig tills din mage krampar.
klockan är halv fyra. det är morgon och iskallt. hemmafest i stan och ni ska cykla hem till honom. sittandes på pakethållaren ser du hur hans hår flyger i vinden. ni skriker för full halls, har sönder ringklockan och tappar en vante. du skriker att han ska vända och han bara skrattar. fumlar med styret och ni störtar ner i ett dike. där ligger ni. våta och iskalla. skrattandes. han reser sig upp, hjälper dig upp. och säger: - det där vara bara ditt fel ditt fucktard, kan du inte sitta still när jag kör? han skrattar och försöker se allvarlig ut. ni cyklar den sista biten hem och somnar i hans varma säng.
det är kärlek.
vad jag tror och tycker är kärlek.
jag har inte upplevt det, men vet att jag kommer.
true love will find you in the end.
mmm ja jag får vänta. upptäcka
bli hjärtekrossad på vägen och gråta floder onykter i ett badrum tills jag hittar det.
kanske kommer det idag. på fredag. om en månad. om tio år.
äkta kärlek finns och alla är värda att uppleva det.
/ linda
går inte göra styckesindelning och jag orkar inte ens bry mig varför. det får helt enkelt bli så.

Kommentarer
Postat av: Anonym

fint skrivet bäbä!

2009-11-11 @ 21:42:57
URL: http://charmgirl.blogg.se/
Postat av: A

your sutch a bad-ass-kicking-girl!

2009-11-11 @ 23:22:08
Postat av: mallanbrallan

nemän gullelinda rå :( så fint skrivet hunniebee!

2009-11-12 @ 15:30:26
Postat av: mallanbrallan

nemän gullelinda rå :( så fint skrivet hunniebee!

2009-11-12 @ 15:30:31
Postat av: MALIN GADD

galet fint vännen! och du ska veta att du verkligen är värd att få allt det där. puss

2009-11-12 @ 21:09:32

Lämna gärna en kommentar

Du heter:
Komma ihåg dig?

E-postadress: (skyddad)

Har du en egen blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0