hur visste du

i thought we were having a conversation
arms wrapped around each other,
drunk and i was talking and then
your mouth was on my mouth
and for three
maybe five
maybe twelve seconds
we were kissing.
i thought we were having a conversation
arms wrapped around each other,
drunk and i was talking and then
your mouth was on my mouth
and for three
maybe five
maybe twelve seconds
we were kissing.

fin helg. började med klassfest:
julfest hemma hos mig. av 32 kom 29 och det blev mer än lyckat.
tåg. dans. sång. hopp. skratt. glädje.
vid tolv låg jag och linn utslagna på golvet i min hall och krälade oss ner till mams&paps dubbelsäng. det sista linn och jag nämner innan vi somnar: imorgon ska vi äta pizza. sagt och gjort
vi vaknade. åt tacochips i samma säng alla fem som sov kvar. emil nämnde att sova en timme till inte skulle vara fel. jag och linn traskade ner till dubbelsängen igen. vaknade två timmar senare och drog igång med städning. pizza var efterlängtat. vi åt i köket med ljus som emil tänt. vi var så sega, så trötta. drog några konstiga skämt som  bara vi förstår. klockan blev fem och jag satt ensam kvar vid mitt köks bord med amandas hackade kebabpizza.
jag tog mig i kragen. drog på mig kläder och bjöd över folk på chillkväll med tjejerna. det kom folk, vi chillade och skrattade. någon låg på en spikmatta. en annan drog på sig nylonstrumpor över huvudet. vid klockan två låg vi i min hall, utslagna igen. jag silan emma. emma somnade i min säng och jag och silan gav henne sweeet dreams. vi drog oss ner till dubbelsängen och låg med henne iPod i öronen och bara vällde oss ur massa vi-är-snart-nyktra-snack. vi sa fina minnen och somnade med gråten i halsen.
det var en fin helg. en bra helg. tack ME09 och tack alla vänner igår.
just nu fryser jag och spelar Pete Yorn's alla skivor på repeat i hörlurarna. om knappa två timmar ska min familj mysa framför Playa Del Sol på tv. slog mig precis i skrivandets stund att just nu sitter linnea på en strand i turkiet och njuter av värme. jag är inte avundjuk. inte alls.
/ linda

Kommentarer
Postat av: malin

det blev nog jävligt lyckat ändå! :)

WHY GOD, WHY!? haha.

2009-10-04 @ 17:24:36
Postat av: malin

det blev nog jävligt lyckat ändå! :)

WHY GOD, WHY!? haha.

2009-10-04 @ 17:24:40
Postat av: Emil :)

Undeebart ! :) Tack alla.. Why god, WHY?? Älskar min sms-signal <3

2009-10-04 @ 17:36:30
URL: http://www.sn.se/snus/bloggar/emil
Postat av: katrin

Håååå var det bara vi som inte var där :(

2009-10-04 @ 18:32:25
URL: http://katrin.blogg.se/
Postat av: linn

lyckat var ordet malin ;D

2009-10-04 @ 19:52:06
Postat av: Anna

det var fantastiskt <3

2009-10-08 @ 18:49:59
URL: http://extremthyperaktiv.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar

Du heter:
Komma ihåg dig?

E-postadress: (skyddad)

Har du en egen blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0